Monday 20 December 2010

Katledilenler hep bizden “Kahramanmaraş’ın yıldönümü anısına…



Sivas katliamını TV’den canlı canlı izlediğimi, ağıtlar yakan ailemin yüzüne anlamayan gözlerle baktığımı hatırlayabiliyorum hala. Onlarınsa yüreği yanıyordu, çünkü tanıklık ettikleri ilk katliam değildi bu.

 

Aralık 1978’deki Maraş katliamını kaçımız anıyoruz acaba? Ben ailemden öğrendim, her Aralık ayında kıyı köşe kanallarda yayınlanan belgeselleri izledim. Mezhepdaşlarım adına üzülmekle birlikte, yapılan zulme çocuk aklıma bile anlam veremedim.

 

Ve hala anlam veremiyorum, 100’den fazla insanı katledecek kadar şuurunu kaybedebilen zihniyete.

 

İçim acıyor sadece, kendi ailemi düşünüyorum en başta, şimdiye kadar kimseye zarar verdiklerini görmediğim, kedimizi bile gözünden sakınan ailemi… Birileri neden onları katletmek istesin ki?


    

No comments: