Thursday 9 August 2012

Acemi seyyahtan resimli seyahat mecmuası

Aslında haddimi aşarak Evliya Çelebi misali, kendi naçizane Seyahatnamemi yazacaktım. Sonra plansız, programsız, sadece farklı yerler görme; kendimden ve boğucu olduğuna inandırdığım hayatımdan birazcık uzaklaşabilme amaçlı, kısa, "kafa dağıtma" gezimi Evliya Çelebi'nin seyahatleriyle kıyaslamanın sığ bir fikir olduğuna kanaat getirdim ve gezimi ölümsüzleştirmek için amatörce çektiğim, yer yer asimetrik fotoğrafları paylaşmanın yeterli olacağını düşündüm.

Not: Yolculuğumun Sivas ayağında gördüklerimi paylaşırken, özellikle doğduğum köyü ve 2 Temmuz anmasını dahil etmedim, zira onları bilahare, kendilerine özel yazılarda anmayı planlıyorum.

Hazırsanız, here we go

 
*Sivas

Medrese


ara sıra fotoğraflarda beni görme olasılığınız var, şaşırmayın :P

Sivas kongresinin yapıldığı tarihi lise

Çifte minareli merdese




Sivas kalesinden bakınca Sivas böyle bir yer işte.


Kale üzerindeki yollardan biri




Sivas tren garı








                                                                         
*Tokat/Turhal

Turhal kalesinden Turhal manzarası.

Yeşilırmak + Turhal kalesi




*Samsun/Havza


Alabildiğine yeşil




*Fatsa

Akşamüstü Fatsa sahili

Fatsa'da her yer fındık, sitelerin araları bile.


                                                                       
*Ordu

Boztepe teleferiği


Teleferikle Boztepe'ye çıkış esnasında


Ordu manzarası





Yanımızdan geçen teleferik ve fındıklık


Boztepe'den Ordu'yu izledik, hey yavrum hey!

Ben, bizzat kendim, gözümde John Lennon gözlüklerim, bulutları omuzluyorum Karadeniz'e karşı :)


"Ordu'da ne işin vardı?" diye soranlara cevap: e Şule (Ophelia) işte, koskoca bir yılın özlemini giderdik.







                                                           
*Trabzon/Sürmene

Sürmene'de kaldığım köydeki evden çektiğim başka bir şirin ev.



Evin hemen arkasındaki çaylık.




Karadeniz'in şu ünlü ambar kulübeleri



Köy manzaraları da farklı Karadeniz'de



Biraz zorlayınca köyden denizi de gördük :)




Çaylık



Finduk!


Karayemiş (bizim köyde "taflan" diyorlar bu meyveye)



Çay fabrikasındayım (ne işin var diye sormayın seviyorum)


Çayların dev makinalarla işlemden geçirilme anı.








Arkadaş illa elimi süreceğim ya, illa!


Son aşama


Sürmene plajı

Karadeniz'e sadece ayaklarımı sokacağım diyip beline kadar ıslanan ve bundan fevkalade zevk alan ben.


Finito!

Aranızda fotoğrafları yeterli bulmayanlar, ya da yeterince güzel bulmayanlar olacaktır eminim. Binlerce fotoğraf çektim evet, hatta çok daha güzelleri de mevcut (ne kadar amatörce çekilmiş olsalar da). Fakat paylaşım tercihimi bunlardan yana kullandım. Heybemde hikayeler biriktirmenin yanı sıra, çoğu eğreti çekilmiş bir çok fotoğraf da biriktiririm, bilen bilir. Bakarsınız ileriki günlerde hikayelerle birlikte bambaşka fotoğraflar da paylaşırım bu sayfalardan birinde...

1 comment:

DOREMİ said...

1-19-20-22 . fotolara bayıldım..seneye doğu karadeniz hedefim..:))