Monday 12 September 2011

Hangimiz 12 Eylül mağduru değiliz ki?

"İnancınıza saygılıyım ama sizi istemiyorum."

İdam sehpasına giderken, son yolculuğunda dua etsin diye getirilen imama diyor bunu Erdal Eren. 

Devletin işlediği cinayetlerden yalnızca biriydi onunki, ama en acı vereni.

Her birimiz bir şekilde o darbenin mağduru olduk. Fakat hiç birimizin öyküsü onunki kadar yürek burkmaz, burkamaz! Adına bir çok şiir yazıldı, şarkılar söylendi. Grup Yorum'un "Büyü"sünü de çok severim ama, içimden Sezen Aksu'nun "Son Bakış"ını paylaşmak geliyor. Ne güzel demiş Aysel Gürel, ne içten söylemiş Sezen Aksu. Acaba geçen yıl bugün referandumda "evet" oyu verirken aklına Erdal Eren gelmiş midir?



O dönemi yaşamadım belki ama hakkında çok şey okudum, izledim, dinledim... Başta da söylediğim gibi her birimiz zaten bir şekilde mağduru olduk o dönemin. Hakkında yazacak çok şey var kafamda ama bu sadece sık sık Kenan Evren'i anmama(!) sebep olacak. Onun yerine o karanlık dönemi kısaca özetleyen şu linki paylaşmayı tercih ettim, merak eden olursa diye, buyrun:


Bir arkadaşımdan alıntı yaparak noktalamak istiyorum yazımı:

Erdal Eren hala 17 yaşında,
Kenan Evren ise 94, yaşı büyütülmediği halde...
  

5 comments:

suve said...

ve hala hiçbir pişmanlık duymadığını büyük bi rahatlıkla söylerek yaşıyor...ne acı..

Lacrymosa said...

işte o yüzden uzun uzun yazıp da kinimi körüklemek istemedim. abdullah öcalan'a bebek katili diyenler çocukları idam sehpasına yollayan kenan evren'i yerlere göklere sığdıramıyorlar. ne farkı var bu iki adamın birbirinden o zaman? bu nasıl bir şerefsizliktir aklım almıyor, hem kenan evren'inkini, hem de destekçilerininkini!

Avram said...

Faşizm.. Erdal Eren..
Metin Göktepe(Ufacık bir oğlandı.Spor salonunda öldürdüler.Gazeteciydi).. İmran Aydın..(1991'de, siyasi şubede katledildi. Bağlum'da kaçarken(!) öldürüldüğü açıklandı) Uğurhan..( Öğrenci derneği Başkanı idi. Protesto sırasında gözaltına alındı. Kayıp, yok.1992) Tanıdıklarım.. Belki ismini unuttuklarım bile var. Mehmet Ağar'ın Gestapo şefi olduğu dönemlerden kalma bazıları, bazıları İstanbul..
"Toprak kabul etmez" denir Anadolu'da.. Bu herifi de toprak kabul etmeyecek.. Bir bunu, Bir Demirel'i.

Lacrymosa said...

o kadar çok isim var ki unutulan, akla gelmeyen... hatta ülkücülerden de yaşı büyütülüp idam edilen 17 yaşında bir genç vardı, ama adı anılıyor mu? hayır!

bu adamların yattığı toprağın üstüne bile basılmaz,şayet yatabilirlerse toprağın altına...

Avram said...

Necdet Adalı..